Toekomstdromen

EINDHOVEN - De Technische Universiteit Eindhoven (TU/e) heeft met haar campagne 'Toekomstdromen' de Communicatieprijs Brabant 2012 gewonnen. Dat meldt de regionale beroepsvereniging Communicatieclub Bourgondië op haar website.

De prijs is een initiatief van de beroepsvereniging en wordt jaarlijks uitgerijkt. De prijs bestaat uit twee delen. Toekomstdromen van de TU/e, ontwikkeld door het Amsterdamse reclamebureau Youngworks, won daarbij in de categorie Effectief. In de categorie creatief werd de campagne 'Be Gay for a Day' als winnaar gekozen.

Toekomstdromen is een wervingscampagne van de universiteit om meer studenten voor technische studies binnen te halen. Het werd gekozen als winnaar vanwege de goede resultaten die ermee werden behaald. De universiteit had namelijk 14 procent meer aanmeldingen en een toename van 50 procent in het aantal vrouwelijke studenten. Daarmee heeft de campagne volgens de jury "een patroon doorbroken en hebben ze de spelregels veranderd".

© Nationale Onderwijsgids / Ype van Woersem