Normal_onderwijscooperatie_logo

De invoering van het lerarenregister heeft ook gevolgen voor het personeelsbeleid en de administratieve processen op school. In februari organiseert de Onderwijscoöperatie daarom een aantal bijeenkomsten in de regio voor iedereen die op school betrokken is bij de ontwikkeling en uitvoering van het personeelsbeleid en administratieve processen. Dit meldt de Onderwijscoöperatie.

Als de Eerste Kamer instemt met het Lerarenregister zal er voor zowel de individuele leraar als voor de schoolorganisatie de komende jaren veel veranderen. Deze veranderingen hebben ook gevolgen voor het personeelsbeleid en de administratie? Hoe kan de school profijt hebben van het lerarenregister? Tijdens de geplande bijeenkomsten worden deelnemers bijgepraat over veranderingen die op leraren en scholen afkomen. De bijeenkomsten starten met een inleiding waar aanwezigen van collega’s van andere scholen horen wat wel en niet werkt. Op interactieve wijze worden vragen beantwoord en knelpunten geïnventariseerd. Ook kunnen leraren aangeven waar voor hen aandachtspunten liggen en deze input kan in de doorontwikkeling meegenomen worden. 
 
De bijeenkomsten vinden plaats op 9 februari in Den Haag, 16 februari in Apeldoorn, 23 februari in Tilburg en in Rotterdam op een nog ander te bepalen datum. Aanmelden kan via de website van de Onderwijscoöperatie.
 
Door: Redactie Nationale Onderwijsgids