
Nederlandse leerlingen kunnen steeds minder goed rekenen. Critici vinden dat het ouderwets rijtjessommen stampen weer de basis moet vormen van de rekenles. Het realistisch rekenen met plaatjes en vanuit context heeft afgedaan. Dit meldt Nieuwsuur.
Nederlandse leerlingen kunnen steeds minder goed rekenen. Critici vinden dat het ouderwets rijtjessommen stampen weer de basis moet vormen van de rekenles. Het realistisch rekenen met plaatjes en vanuit context heeft afgedaan. Dit meldt Nieuwsuur.
Een belangrijk onderdeel van de examenvreestraining, die ik op school met een collega verzorg, is het focussen op succeservaringen. We zijn als mensen namelijk vaak geneigd om onze aandacht te richten op negatieve ervaringen, waardoor positieve situaties in meer of mindere mate genegeerd worden. Je kan dit vergelijken met een zaklamp die in het ...
Sardes
Senior adviseur onderwijs/taalexpert |
![]() |
Meer vacatures... | |
NWO (Nederlandse Organisatie voor Wetenschappen
Promovendi als NRO programmamedewerker |
![]() |
Meer vacatures... | |
ScoliX
Directeur Kindcentrum O3 |
![]() |
Meer vacatures... |
Oudervereniging Balans trok in december 2024 de conclusie dat tienduizenden Nederlandse kinderen geen onderwijs krijgen terwijl ze daar wel recht op hebben. Het gaat om mee...
En wat doen we dan met de inzichten van Jean Lave, die laat zien dat mensen die traditioneel cijferend hebben leren rekenen, die vaardigheid vervolgens niet (kunnen) toepassen in het dagelijks leven? Lave J (1988) Cognition in Practice: Mind, Mathematics and Culture in Everyday Life, Cambridge, UK: Cambridge University Press