Normal_jongeren__telefoon__mobiel__sms__whatsapp__puber__vo__po

Van 8 tot en met 15 november vindt de Week van de Mediawijsheid weer plaats. Deze tiende editie heeft als thema: Aan of uit? De Week van de Mediawijsheid is een initiatief van het Netwerk Mediawijsheid om aandacht te vragen voor het belang van mediawijsheid voor kinderen, ouders, leerkrachten en professionals. Dit meldt Mediawijzer.net. 

De huidige generatie kinderen en jongeren groeit op in een wereld vol media. Hierin moeten ze constant keuzes maken. Slim aanstaan verrijkt het leven, maar zodra er te veel tijd wordt besteed aan appen, scrollen en liken, kan dit ten koste gaan van je lichaam, je familie en zelfs je vrienden. De Week van de Mediawijsheid 2019 heeft daarom als thema: ‘Aan of uit?’
 
De Week van de Mediawijsheid is een jaarlijks terugkerende publiekscampagne en een initiatief van Mediawijzer.net, het Nederlands netwerk voor mediawijsheid. Mediawijzer.net wordt aangestuurd door vijf toonaangevende organisaties op het gebied van mediawijsheid: ECP | Platform voor de InformatieSamenleving, Kennisnet, Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid, NPO en de Koninklijke Bibliotheek.
 
Meer informatie is te vinden op www.weekvandemediawijsheid.nl.
 
Door: Nationale Onderwijsgids