Normal_prijs__gewonnen__wedstrijd

Noa Blouw (13 jaar, Winschoten), Juul Hoving (13 jaar, Meppel) en Julia Berghuis (14 jaar, Nijkerk), zijn de winnaars van de verhalencompetitie van Randstad Onderwijs en studiematerialenleverancier VanDijk. De partners hebben scholieren gevraagd te schrijven over het thema ‘Wat doe jij morgen?’. De wereld verandert snel door technologische uitvindingen. Een future-proof baan als drone verkeersleider of (verticale) stadstuinier bestaat nu nog niet, maar straks wel. Hoe ziet de wereld van morgen eruit? En wat verwachten scholieren te gaan doen in deze nieuwe, spannende wereld? Dit meldt Randstad.

De verhalencompetitie werd voor de vierde keer georganiseerd en helpt leerlingen schrijftalent verder te ontwikkelen en na te denken over een actueel thema in de maatschappij. De winnende leerlingen wisten hier een prachtig verhaal van te maken. Als prijs krijgen de winnaars een professionele schrijfworkshop van Eva Burgers voor de hele klas. Noa ging er vandoor met de hoofdprijs en wint naast de schrijfworkshop ook een gloednieuwe iPad.
 
Ruim 1.500 scholieren uit zo’n 60 middelbare schoolklassen namen deel aan de wedstrijd. Een jury onder leiding van schrijfster Eva Burgers beoordeelde de verhalen en koos de drie deelnemers uit als winnaar. De prijsuitreiking was vanmiddag op het hoofdkantoor van Randstad in Diemen. De 20 beste verhalen worden geïllustreerd en gebundeld in een speciaal boekje en verspreid onder deelnemende scholen en relaties van Randstad Onderwijs en VanDijk. 
 

Arbeidsmarkt van de toekomst 

Suzanne von der Dunk, directeur onderwijs bij Randstad, is blij met de ingezonden verhalen: “Het thema ‘Wat doe jij morgen?’ stimuleert scholieren op een leuke manier na te denken over hun eigen toekomst. In een wereld die onder invloed van technologie snel verandert, ontstaan talloze nieuwe kansen op de arbeidsmarkt. Bij Randstad helpen we mensen en bedrijven op weg naar die nieuwe toekomst, als partner die meekijkt naar morgen. Over tien jaar bestaat waarschijnlijk 70 procent van de banen uit banen die we nu nog niet kennen. Daar kunnen we iedereen en dus ook de jonge generatie op voorbereiden. Wat heb je nodig? Welke competenties zijn belangrijk morgen?”
 
Door: Nationale Onderwijsgids