2 belangrijke elementen van sterke landingspagina’s voor middelbare scholen

Simpel gezegd is een landingspagina een webpagina waar iemand landt als hij/zij heeft geklikt op een link, een advertentie of een zoekresultaat in Google. Een sterke landingspagina heeft meestal één doel voor ogen. Bijvoorbeeld het inschrijven voor een open dag, een informatieavond of een voorlopige aanmelding. Dit zijn aspecten die online geregeld kunnen worden, mits de website hier mogelijkheden voor biedt. Maar er zijn meerdere elementen voor een sterke landingspagina. In dit artikel behandelen wij de 2 belangrijkste. 

1. De juiste informatie

Een landingspagina moet in ieder geval de informatiebehoefte invullen. Ouders zitten met vragen, zorgen en bezwaren waar zij een gepast antwoord op willen hebben. Denk bijvoorbeeld aan vragen als:
  • Is er bijvoorbeeld juiste begeleiding voor de dyslexie van mijn kind?
  • Hoe wordt er gehandeld bij het onderpresteren van een leerling?
  • Worden ouders betrokken bij de school?
  • Wat is het pestbeleid binnen de school?
Is deze informatie niet voorhanden, dan laat je een kans liggen om je bezoeker mee te nemen naar de volgende stap, het aanzetten tot een actie en daarmee de bezoeker aan je school te binden.
 

2. Aanzetten tot actie (call-to-action)

Zijn alle vragen en zorgen van de bezoeker beantwoord, zorg dan dat de bezoeker naar de volgende stap gaat: overgaan tot actie. Het gaat onder andere om het aanzetten van bezoekers om naar de open dag te komen, om zich in te schrijven voor de nieuwsbrief, of alvast het voorlopige aanmeldingsformulier te downloaden.
 
Hoe wij dit precies aanpakken gaan we in dit artikel niet verklappen, maar hieronder vind je 3 belangrijke tips:
 
  • Gebruik content (tekst en afbeeldingen) die een positieve sfeer weergeven.
  • Zorg dat je een call to action button of link hebt.
  • Creëer enige urgentie. “Kom op tijd op de Open Dag voor al je vragen”
 
De meeste scholen websites vergeten acties die voltooid kunnen worden voordat een bezoeker de website weer verlaat. De scholen waar wij mee samenwerken pakken dit anders aan en maken gebruik van een call to action welke prominent worden weergegeven op belangrijke pagina’s.
 
We zien dat de landingspagina’s van vele scholen niet voldoen aan de bovenstaande belangrijke elementen van de landingspagina. Als je deze elementen consistent op orde hebt, dan ben je goed op weg naar sterke landingspagina’s die zowel leerlingen als ouders zullen aanzetten om een actie te ondernemen.
 
Meer weten over online marketing voor scholen? Download hier onze brochure!
 
(Dit is een advertorial)