Normal_universiteit_maastricht_2

Een UM team bestaande uit Catalina Goanta, Gwen Noteborn and Bram Akkermans heeft de shortlist gehaald van de Wharton-QS Stars Reimagine Education Awards 2015, voor hun project ‘Implementing Wearables in the Classroom: Making IT Real’. Het project belicht de voordelen van wearables zoals Google Glass en Apple Watch voor de voorbereiding van studenten op de arbeidsmarkt. De ontwikkeling van procedurele kennis (ontwikkelen en toepassen van vaardigheden) staat hierbij voorop. Dat meldt Reimagine Education.

De Wharton-QS-Stars Reimagine Education Award is een internationale competitie waarmee innovatie in het hoger onderwijs wordt beloond. In het vakgebied beschouwt men deze award als de ‘Oscars voor onderwijsinnovatoren’. De drie finalisten van elke categorie en de overall winnaar van 50.000 dollar prijzengeld worden bekendgemaakt tijdens de Wharton- QS Stars Reimagine Education Awards & Conference 2015, in Philadelphia van 7-9 December.

Met meer dan 500 ingediende excellente projecten hadden de deelnemers een zware competitie. Alle projectteams op de shortlist krijgen de gelegenheid om hun projecten te presenteren tijdens de Reimagine Education conference, voor een publiek van wetenschappers, universiteitsbestuurders, ‘EdTech’ ondernemers, en investeerders (waaronder William Rankin, Director of Learning bij Apple en Jaime Casap, Chief Education Evangelist van Google).

© Nationale Onderwijsgids