G.R.O.E.N leert basisschoolkinderen alles over duurzaamheid

Producent BazarMedia en muziekproducer Tjeerd P. Oosterhuis lanceren op 1 oktober 2021 het nieuwe concept G.R.O.E.N. 4 nieuwe helden, Amazone, Peer, Tijger en Storm die kinderen op een muzikale en stoere manier meenemen in hun idealen. Dit meldt BazarMedia Productions B.V. 

De eerste single ‘Zet het licht op groen’ is een catchy popsong voor de doelgroep 6-12 jaar, geproduceerd door Tjeerd Oosterhuis en is tevens de titelsong van de animatiefilm Seal Team. Een familiefilm over een grappige bende zeehonden die vanaf 13 oktober in de bioscopen draait met WW Entertainment als distributeur.

Online educatief platform

De videoclip van de eerste single ‘Zet het licht op groen’ is opgenomen op het strand, in de jungle en in de oceaan. Deze komt 2 oktober uit. Er wordt ook een heel online educatief platform gecreëerd waarop basisscholen, binnen bestaande methodes, lessen kunnen vinden die over alle soorten verschillende duurzaamheidsonderwerpen gaan.

De groep wordt gevormd door social influencers Anique DreamOn, DS en de artiesten Isa Gommers en Steven van Oudshoorn.

Bekende namen

In team G.R.O.E.N. zitten verder meer bekende namen als regisseur Dennis Bots, die o.a. tientallen K3-videoclips heeft geregisseerd en vooral bekend is van Achtste Groepers Huilen Niet, Lucia Marthas voor het dansadvies en de stylisten van Rumoer, die o.a. verantwoordelijk zijn voor programma’s als Dance, Dance, Dance en The Masked Singer.

Goed voor de wereld

De bedoeling is dat G.R.O.E.N. nog jaren de nieuwe helden zullen zijn, spannende avonturen zullen beleven en kinderen er toe aan zullen zetten om goed te zijn voor alles wat de wereld qua groen te bieden heeft.

Door: Nationale Onderwijsgids