Normal_9714d1e7-af8e-41ef-8b96-5104a9c7ca21

Steeds meer instellingen in het (middelbaar) beroepsonderwijs oriënteren zich op online onderwijs. Waar moet je rekening mee houden bij het ontwerpen van blended leren en het (online) begeleiden van studenten? In een live webinar op woensdag 12 oktober 2016 gaat CINOP, vanuit een didactische invalshoek, in op deze vragen. Dat meldt CINOP.

De voordelen van online/blended leren lijken evident. Denk aan flexibilisering, gepersonaliseerde trajecten en meer efficiency. Toch komt blended leren maar mondjesmaat voor in het mbo. Vormt technologie daar een belemmering? Is het curriculum niet geschikt voor blended leren? Of vinden we de online begeleiding lastig?

In dit webinar gaat CINOP in op de mogelijkheden van online leren en de voorwaarden voor succesvolle toepassing in het (middelbaar) beroepsonderwijs. Centrale onderwerpen zijn: het didactisch ontwerpen van blended leren en het online begeleiden van studenten in het leerproces.

Vanuit de praktijk bespreekt de organisatie wat wel en niet werkt. Waar moeten teams en docenten op letten? Met het diamantmodel als uitgangspunt. Dit concept gaat ervan uit dat technologie in het onderwijs alleen tot een beter resultaat leidt als de didactische basis goed in elkaar zit.

De sprekers zijn Marianne Driessen (CINOP Advies) zij is adviseur met expertise op pedagogisch-didactische thema's in het mbo en online begeleiding van studenten. Johan de Bruin (2BLearning) is gespecialiseerd in de toepassing van onderwijstechnologie in opleidingen en het realiseren van blended onderwijs.

De uitzending vind plaats op woensdag 12 oktober 2016, van 16.00-16.45 uur. Deelname is gratis. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden via www.cinopadvies.nl of direct gaar naar https://www.onlineseminar.nl/cinop/webinar/14558/blended-leren-in-het-mbo-lichtend-pad-of-lost-in-cyberspace/#watch

Door: Redactie Nationale Onderwijsgids