'Back to school voor ouders' is de nieuwe campagne van Competente Factory

Vandaag lanceert Competence Factory de nieuwe campagne ‘Groeien doe je bij Competence Factory’. De bijbehorende campagne is gecreëerd met video marketing bureau ThisisVDO en audio bureau Big Orange. Dat meldt Competence Factory. 

De commercial, die landelijk wordt uitgezonden, speelt met het klassieke beeld van kinderen die na hun vakantie weer de schoolbanken in gaan. Echter zijn het dit keer de ouders zelf, die door hun kinderen met de bakfiets bij het opleidingsinstituut worden afgezet en uitgezwaaid.

Familieverplichtingen 

Met de campagne wil Competence Factory ouders aanmoedigen om te kijken hoe zij zich binnen hun carrière kunnen blijven ontwikkelen. Uit enquêteonderzoek van het Sociaal en Cultureel Planbureau blijkt dat gezins- of familieverplichtingen doorgaans het grootste struikelblok vormen voor mensen die zich willen laten om- of bijscholen. Competence Factory herkent deze uitdaging bij veel van de eigen deelnemers.

Opleiding onder werktijd 

Frank Cannegieter, Marketing Manager bij Competence Factory, merkt dat er vaak meer mogelijk blijkt te zijn dan ouders in eerste instantie denken: “Veel werkgevers vinden het bijvoorbeeld prima om een training of opleiding te bekostigen, of om deze onder werktijd plaats te laten vinden. De arbeidsmarkt verandert op dit moment sneller dan ooit, iets wat we ook terugzien in de rap groeiende vraag naar bijvoorbeeld opleidingen over artificial intelligence. Des te belangrijker is het dat ouders met thuiswonende kinderen zich gesteund voelen en durven te investeren in hun carrière.”

De campagne 'Groeien bij Competence Factory’, is gedurende het ‘back-to-school’ seizoen te zien en te horen op tv, radio, langs de snelweg, op de voorpagina van de krant en online.

Door: Nationale Onderwijsgids