Normal_kind_computer_pc

De 22 scholen van Stichting Openbaar Primair Onderwijs Haarlemmermeer (SOPOH) willen het ICT-onderwijs op hun school verbeteren. De scholen hebben Heutink ICT de opdracht gegeven om voor alle tot de stichting behorende scholen het ICT-DNA in kaart te brengen. Doel van de DNA-aanpak is om ervoor te zorgen dat ICT zo doeltreffend mogelijk wordt ingezet op scholen. De rapportages worden in november verwacht. Dat meldt Heutink ICT.

Met behulp van gevalideerde scans en tools worden de scholen op vier essentiële punten geclassificeerd als D (Degelijk), N (Nieuwsgierig) of A (Avontuurlijk). Daarbij wordt ook in beeld gebracht of de school behoefte heeft om verandering te brengen in het huidige ICT-onderwijs − en zo ja op welke punten − en in hoeverre het team bereid is invulling te geven aan die verandering. De bevindingen resulteren in een gericht advies per school, waarna Heutink ICT als educatief partner kan helpen bij het opstellen en uitvoeren van een passend en effectief ICT-beleid.

"Het bestuur van SOPOH vindt het belangrijk dat de scholen van SOPOH de kansen en mogelijkheden benutten die ICT kan bieden in het onderwijs. Met behulp van het DNA-traject heeft nu elke school de mogelijkheid om haar eigen ICT-ontwikkeling inhoud te geven", aldus Peter Schreuder, lid van het College van Bestuur van SOPOH. "Binnen SOPOH zijn kaders afgesproken voor ICT-ontwikkeling. Binnen deze kaders mogen de scholen hun ontwikkeling vormgeven op de manier die het beste bij de school past."

© Nationale Onderwijsgids