Normal_8572

MAASTRICHT - Studenten en docenten van de Maastricht University (UM) zijn het zat, zo meldt Dichtbij.nl. "Huiscateraar Albron moet de kwaliteit van het eten drastisch verbeteren. We verwachten geen culinaire hoogstandjes, maar dit kan zo niet langer", aldus de studenten. Wanneer Albron de kwaliteit verbetert, is nog niet bekend.

Studenten en docenten zijn ontevreden over het assortiment, de kwaliteit van het gebodene, de te hoge prijzen en de catering op evenementen, zo blijkt uit onderzoeken van bureau Flycatcher enige weken geleden. Albron betaalt jaarlijks een bedrag van 250 duizend euro aan de UM als de kwaliteit van de service te wensen over laat. Dat is nu het geval.

Albron, dat landelijk opereert, heeft het afgelopen najaar de klachten geïnventariseerd en naar oplossingen gezocht. Hierbij zijn ook studenten bij betrokken. Het beloofde rapport is echter nog steeds niet verschenen.

Albron laat desgevraagd weten dat de plannen een behoorlijke verandering behelzen, met hele nieuwe concepten. De grove structuur is klaar, de precieze invulling nog niet. Een woordvoerder van Albron vult aan dat de wijzigingen in het eerste kwartaal doorgevoerd zullen zijn.

© Nationale Onderwijsgids