Normal_5856

De studenten Svenja Arens, Wiebke Mueller en Ankie Titulaer van Maastricht University hebben samen € 20.000 gewonnen in de Female Business Plan Competition 2011.

Zij delen de prijs met twee businessplannen: Svenja Arens en Wiebke Mueller schreven een business plan voor Chillasole, oprolbare ballerinaschoenen die te koop zijn in het uitgaanscircuit voor vrouwen met pijnlijke voeten. Ankie Titulaer won met haar project InMotion, een innovatief muziekschoolconcept met marketingplatform en artiestenmanagement.

De winnaars versloegen vier andere finalisten tijdens de finale op 13 mei. Het prijsbedrag is beschikbaar gesteld door de Gemeente Maastricht, net als in de eerste editie hoofdsponsor van de competitie.

De competitie startte in september 2010 met 43 teams van studenten en alumni. Zij streden in drie rondes om het startkapitaal waarmee ze hun businessplan kunnen verwezenlijken.

De Female Business Plan Competition is in 2009 in het leven geroepen door het Maastricht Centre for Entrepreneurship, om het vrouwelijk ondernemerschap in het Hoger Onderwijs te stimuleren. Studenten, medewerkers en alumni van alle Hoger Onderwijsinstellingen in Limburg kunnen meedoen aan de competitie.

Tijdens de competitie worden de deelnemers gecoacht bij het uitwerken van hun plannen en gestimuleerd om investeerders te vinden.