Normal_4533

Voor studenten bedrijfskunde en economie in Amsterdam wacht een wel heel bijzondere uitdaging. Na een intensieve selectieperiode krijgen de zes beste kandidaten hun eigen adviesbureau cadeau. Initiatiefnemer is een consultantbureau uit Den Haag. Afgelopen maandag startte de werving op de Universiteit van Amsterdam.

Het is de droom van vele studenten, je eigen bedrijf beginnen. Voor de zes beste studenten bedrijfskunde en economie wordt deze droom op 1 mei 2011 werkelijkheid als ze hun eigen adviesbureau cadeau krijgen. En daar blijft het niet bij. De kersverse ondernemers krijgen ook een startkapitaal en een intensief opleidingstraject aangeboden naast hun studie.

Initiatiefnemer is Clearfields, een toonaangevend organisatieadviesbureau uit Den Haag dat gespecialiseerd is in complexe verandertrajecten. "Onze opdrachtgevers verwachten dat wij de allerbeste mensen vanuit de universiteit aan ons weten te binden en dat doen we op deze manier," zegt Jeanine van de Grootevheen, consultant bij Clearfields en verantwoordelijk voor dit project. "Voor de studenten is dit de ultieme kans om te laten zien wat ze in huis hebben en unieke ervaring op te doen. Als ze na hun studie willen doorstromen naar ons eigen team hebben zij een grote voorsprong op andere kandidaten."

Voordat het echter zo ver is, zullen de studenten zich door een zwaar selectietraject moeten zien te slaan. "In het selectietraject vragen we het uiterste van het uiterste. Dat alleen is al een hele mooie ervaring voor de deelnemers", aldus van de Grootevheen. "De meeste onderdelen van het selectieproces blijven voor de deelnemers geheim maar ik kan wel verklappen dat de tweedaagse business case die wij samen met AEGON hebben ontwikkeld een hele bijzondere ervaring voor de deelnemers gaat zijn. Het gaat niet alleen om analytische vaardigheden maar vooral om teamwork, doorzettingsvermogen en overtuigingskracht in ons vak. "

Na de oprichting van het nieuwe bedrijf gaan de studenten hard aan de slag. Voor een deel zullen zij mogen meewerken op de grote projecten van de moederorganisatie. Maar ze zullen ook zelf opdrachten leren verwerven en uitvoeren.

Na Amsterdam is het bureau uit Den Haag van plan om ook in Groningen, Rotterdam, Utrecht en Maastricht het concept neer te zetten.

Bron: Nieuwsbank