Zorg en welzijn start nieuwe jongerencampagne 'Kom zorgen dan'

Dat de zorg nu én straks meer personeel nodig heeft is duidelijk. De eerste stap daarvoor is het enthousiasmeren van de zorgverleners van de toekomst, namelijk jongeren op de middelbare school. Daarom starten de samenwerkende regionale werkgeversorganisaties (verenigd in RegioPlus) het nieuwe label ‘Kom zorgen dan’. Dat meldt RegioPlus.

Dit label is de jongerenversie van de succesvolle campagne ‘Ik Zorg’. Via aansprekende communicatie-uitingen worden jongeren naar www.ontdekdezorg.nl/studie geleid, waarop zij alle relevantie informatie kunnen vinden over wat het werken in de zorg inhoudt. Het label is ontwikkeld door communicatiebureau Mensch. 

Talent 

De centrale boodschap is dat elk talent welkom is binnen de zorg: talenten die de jongeren al hebben, maar waarvan ze zich vaak niet beseffen dat dit juist krachten zijn die ze in hun toekomstige werk kunnen inzetten. Teamspelers, aanvoerders, luisterende oren en energieke stuiterballen: voor elk talent is een passende zorgopleiding te vinden. 

Deze talenten en het werken in de zorg worden met fotografie dichtbij de leefwereld van de jongeren gebracht. Vervolgens worden ze uitgedaagd om hier actie op te ondernemen. ‘Dus wat houdt je tegen… Kom zorgen dan!'

Toolkit 

Het label is net als de ‘Ik Zorg’-campagne open source: elke zorg- en welzijnsorganisatie en onderwijsinstelling wordt uitgenodigd om ook via ‘Kom zorgen dan’ te communiceren richting jongeren. De toolkit is te downloaden via www.ontdekdezorg.nl/studie. In het najaar van 2022 zal landelijk campagne gevoerd worden. 

Door: Nationale Onderwijsgids