Klachten over opleider NCOI, bedrijf belooft verbetering aan consumenten

Onlineopleider NCOI Groep gaat consumenten beter inlichten over zaken als annuleringsvoorwaarden, informatievoorziening en klachtafhandeling. Die belofte deed het bedrijf achter onderwijsinstellingen als NCOI Opleidingen, LOI en NTI nadat daarover klachten waren binnengekomen bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM). De toezichthouder sprak NCOI aan, waarop de opleider zijn werkwijze aanpaste.

Zo wordt nu het wettelijk recht gerespecteerd om de overeenkomst kosteloos te ontbinden binnen veertien dagen na ontvangst van de bevestiging van inschrijving. Per 1 september dit jaar gelden voor alle onderdelen ook de gunstigere annuleringsvoorwaarden van de branche. Ook de doorlooptijden van de afwikkeling van klachten is verkort en de bereikbaarheid verbeterd.

Gewenste resultaat

De ACM blijft NCOI de komende tijd volgen om te bezien of de verbeteringen ook het gewenste resultaat opleveren. Daarvoor worden rapportages opgevraagd en worden klachten onderzocht.

Door: ANP

Naar aanleiding van de berichtgeving liet NCOI Groep het volgende weten:

"NCOI Groep is blij met de mededeling van de ACM dat zij tevreden is over de aanpassingen die wij doorvoeren in onze annuleringsvoorwaarden, informatievoorziening, service en klachtafhandeling. Anders dan in media wordt gesuggereerd had NCOI al geruime tijd vóór de contacten met ACM veranderingen ingezet. De ACM constateert dat toen zij – op basis van signalen die zij hadden gekregen – ons aanspraken op onze dienstverlening, tijdens de gesprekken bleek dat de gewenste veranderingen al grotendeels waren doorgevoerd."