Normal_5019

Voor de tweede keer wordt tijdens het congres ‘Trends in kids- en jongerenmarketing' op 25 en 26 mei in Oegstgeest de ‘Perfect Beat Award' uitgereikt. ROC de Leijgraaf uit Uden heeft hiervoor de ontwerpwedstrijd ‘Maak 'n chillplek van je aula' ingezonden, zo meldt KlikNieuws.

Deze prestigieuze prijs - vorig jaar gewonnen door C1000 en Connexxion - is een initiatief van Young Marketing en Trends in Kids- en Jongerenmarketing. De Perfect Beat Award is bedoeld om creatieve en succesvolle campagnes in kids- en jongerenmarketing te belonen en als voorbeeld te stellen voor de toekomst.

ROC de Leijgraaf verzorgt vanaf september 2010 de opleiding Creatief Vakman. Hier leren studenten meubels en interieurs ontwerpen, maken en verkopen. Om vmbo-ers uit te dagen na te denken over hoe mooi deze opleiding is, organiseert ROC de Leijgraaf de ontwerpwedstrijd ‘Maak 'n chillplek van je aula'. Hierbij worden vmbo's in de regio uitgedaagd om een zit-meubel te ontwerpen voor de aula.

Een mooie kans want tijdens het ontwerpproces krijgen de deelnemende teams de gelegenheid begeleid te worden door studenten aan de Design Academy Eindhoven. De ontwerpen worden 28 aprilaan een deskundige jury gepresenteerd. Het winnende ontwerp zal daadwerkelijk worden gemaakt.

Volgens Michel van den Burg, onderwijsmanager ROC de Leijgraaf, teams Bouw, Hout en Meubel en Mobiliteitstechniek, brengt de ontwerpwedstrijd vmbo-leerlingen niet alleen op concrete en praktische manier in aanraking met de opleiding Creatief vakman, maar ook met het vakgebied.

"In de wedstrijd staat de student centraal", redeneert hij. "Een manier van werken die ook bij ROC de Leijgraaf toegepast wordt. Daarnaast laat de wedstrijd ook goed zien wat een hechte samenwerking tussen de vmbo-scholen, ROC de Leijgraaf, regionale bedrijven en de Design Academy Eindhoven betekent voor de kwaliteit van opleidingen en het vakmanschap voor de studenten."