Logo_koning-willem-i-college_logo

Vrijdag behaalden studenten van de afdeling Media, Art & Performance van het Koning Willem I College de eerste én tweede plaats tijdens de Adobe Creative Jam op de Dutch Design Week in Eindhoven. Zij bedachten het  beste concept voor een app die de gevolgen van global warming kan verlichten. Dit meldt het Koning Willem I College.

De eerste prijs ging naar het team dat de app Local Farming bedacht. Kleine zelfstandige houders van moestuintjes kunnen met deze app producten uit eigen tuin aanbieden. Deze kunnen dan in de eigen buurt gekocht en verkocht worden. Dat maakt het supergoedkoop, zorgt voor minder kilometers en minder verspilling.

De app waarmee je effecten van Global Warming kan meten in de supermarkt, ontving de tweede prijs. Met deze app kun je snel het product scannen en de footprint van het product zien. Je ziet meteen hoe het product ‘gewaardeerd wordt’ en wat de alternatieven zijn.

In totaal deden 12 teams mee van zes creatieve opleidingen. De jury bestond uit zeven creatieven van reclamebureaus en Adobe Nederland. Zij keken niet alleen naar het beste concept, maar ook naar de creatieve uitwerking en een passende presentatie.

Door: Redactie Nationale Onderwijsgids