Normal_onderwijs_vinger_klas

AMSTERDAM - Wat bepaalt het oordeel over een opleiding of school? Uit de maandelijkse Service Scan op Preferenso blijkt dat met name de kwaliteit van de communicatie met studenten of leerlingen daarop van invloed is.

Dit keer is op Preferenso, een online verzamelplaats van klantmeningen, de service van scholen en opleidingen uitgelicht. In de positieve reviews van de scholen en opleidingen wordt vooral de open en transparante communicatie met de leerlingen en studenten genoemd. Wanneer volgens de consument sprake is van miscommunicatie, heeft dit direct effect op het rapportcijfer, dat dan lager uitvalt.

Daarnaast komen ook de tijd en aandacht die men aan individuele leerlingen of studenten besteedt, zoals een goede begeleiding of het centraal stellen van de leerling, positief naar voren. Ook worden creatief meedenken en goed geïnformeerd zijn over procedures, leermethoden en het algehele reilen en zeilen van de school goed gewaardeerd. Hbo-instellingen, universiteiten en particuliere opleidingsinstituten worden doorgaans hoger beoordeeld dan basisscholen en middelbare scholen. Gemiddeld krijgen onderwijsinstellingen een 6,5 voor service en eenzelfde cijfer voor kwaliteit. De Service Scan neemt deze maand 229 meningen mee.

Via Persberichten.com

 

© Nationale Onderwijsgids / Richard Heeres