Normal_alfabet__letters__kov__kinderopvang__taal

Al 15 jaar gebruiken docenten en leerlingen WRTS in en buiten de klas om woordjes en begrippen te leren. Inmiddels hebben meer dan 5 miljoen docenten en leerlingen het platform in die periode gebruikt. Op basis van door WRTS gedaan onderzoek (SODA, 2019) en de feedback van docenten en leerlingen heeft het platform een metamorfose gekregen op functioneel, visueel en prijs-technisch gebied. Dit meldt WRTS.

De woordenlijsten die leerlingen gebruiken voor hun overhoringen komen nu rechtstreeks van de uitgevers. De lijsten zijn in lijn met de op school gebruikte methodes. Tevens is het gehele platform nu advertentievrij. Dit zorgt voor minder afleiding bij het leren. Bovendien is het voor docenten nu mogelijk huiswerk klaar te zetten en de voortgang van leerlingen in te zien. 
 
Uit eerder gepubliceerd onderzoek van het OECD (Organisation for Economic Co-operation and Development) blijkt dat Nederlandse leerlingen over het algemeen wel met plezier naar school gaan, maar dat de motivatie om te leren in Nederland lager is dan in veel andere landen. Serge Bueters (CEO WRTS): “Het is daarom belangrijk om het leren zo efficiënt, effectief en motiverend mogelijk te maken. Met het vernieuwde platform spelen we hier verder op in, en de komende tijd zullen we hier op doorontwikkelen met ons platform.”
 
Door: Nationale Onderwijsgids