EMMEN – Door ruim 200 chocoladeletters te verkopen hebben de eerstejaars leerlingen van het Atheneum Tweetalig onderwijs van het Carmelcollege in het kader van de scholenactie bij Jips Goede doelenactie landelijk de meeste chocoladeletters verkocht. Van elke verkochte chocoladeletter kwam één euro ten goede aan de Stichting War Child.
Waarmee deze actieve klas een belangrijke bijdrage leverde aan het goede doel.
Dinsdagmorgen kwam de 13-jarige Jip Maathuis uit Enschede als initiatiefnemer van deze actie samen met twee vrijwilligers van War Child de klas persoonlijk in het zonnetje zetten. De klas zou eigenlijk vanuit een opvallende dubbeldekker getrakteerd worden op pannenkoeken, maar vanwege materiaalpech aan het voertuig ging dit echter niet door. Desondanks kwam de jonge weldoener wel een korte presentatie en uitleg geven hoe en waarom hij op het idee van deze actie is gekomen. Nadat de medewerksters van War Child eveneens het wel en wee van de Stichting hadden verteld en vragen hadden beantwoord, beloonde Jip de klas met een overheerlijke chocoladeletter.