De Universiteit Twente is begonnen met de bachelorcampagne voor 2010/2011. Hiervoor heeft de UT een uniek onderzoek uitgevoerd onder 350 zes vwo'ers. De resultaten van het onderzoek worden gebruikt voor de campagnesite ‘Wat vindt 6 vwo'.

Daarnaast maakt de UT gebruik van augmented reality, waarbij de gebruiker een interactieve animatie te zien krijgt.

De website - www.watvindt6vwo.nl - vormt de rode draad van de bachelorcampagne van Universiteit Twente. Op deze website komt eerst een selectie van de 55 vragen. Door het jaar heen worden deze vragen aangevuld met nieuwe vragen.

Voorbeelden van vragen die op de website staan, zijn 'Ik zie een gouden toekomst voor ...' en 'Mijn kookkunst is zo goed als ...'. De website staat sinds kort online en iedereen kan nu de vragen invullen. Niet alleen zes vwo, maar ook de rest van Nederland.

9500 zes vwo'ers krijgen de komende tijd een speciale actiekaart in de brievenbus. Op deze kaart staat de vraag 'Hoe zie jij de wereld?' met een viertal antwoordmogelijkheden.

De scholier scheurt zijn of haar antwoord af en laat deze op de website lezen door een webcam. Door augmented reality krijgen ze een interactieve animatie te zien die betrekking heeft op het antwoord.

Iedereen die geen kaart krijgt, maar toch nieuwsgierig is kan de antwoordmogelijkheden printen vanaf de site.

Ook op Twitter is de campagne te volgen via twitter.comwatvindt6vwo.