Normal_8574

MAASTRICHT - De Maastrichtse studenten Berry Schrijen en Pascal Janshen hebben de studentondernemerscompetitie LIOF Yeah 2011! gewonnen.

Hun bedrijf BIG Advertisements wint een starterspakket ter waarde van 10.000 euro en een geldbedrag van 40.000 euro. De studenten van Maastricht University strijken dus in totaal 50.000 euro op.

BIG Advertisements heeft een apparaat ontwikkeld waarmee bijvoorbeeld in parkeergarages kortingcoupons kunnen worden gedistribueerd. Met deze coupons kunnen parkeerders gebruik maken van een aanbieding bij deelnemende detaillisten in de omgeving.

De jury van LIOF Yeah vond de presentatie van Big Advertisements overtuigend en met een goed gevoel voor ondernemerschap. Tweede, derde en vierde werden de teams van respectievelijk Homestroom (collectieve inkoop van energie), SocialDeal (dagelijkse webaanbieding in de regio) en Flylight (lichttherapie tegen jetlag).

Hiermee wordt LIOF Yeah2011 afgesloten, terwijl voor de winnaars het ondernemen begint of in een stroomversnelling komt. En dat is uiteraard ook het achterliggende doel dat NV Industriebank LIOF heeft met deze competitie.

Er zit flink wat ondernemerschapsaspiratie in de studentenwereld. Die prikkelen en over de drempel helpen is het doel van het project dat LIOF in 2010 voor het eerst organiseerde ter gelegenheid van zijn 35-jarig bestaan.

Vorig jaar meldden zich bijna 100 studententeams en dit jaar waren dat er weer ongeveer 90. Uiteindelijk deed vorig jaar net als dit jaar ongeveer de helft van de aanmelders ook echt mee met het indienen van een concept businessplan.

© Nationale Onderwijsgids

Via Nieuwsbank