Logo_techniektalent.nu__techniek

Volgens het Platform Onderwijs 2032 moeten kinderen met de kennis die zij opdoen de wereld om hen heen beter kunnen begrijpen en mede vorm geven. Wetenschap en techniek voeden de nieuwsgierigheid van leerlingen, vertelt Hanno van Keulen, lector Leiderschap in Onderwijs en Opvoeding bij Windesheim Flevoland, in een interview met TechniekTalent.nu. Hij noemt het een ‘beroepshouding van elk kind’ om te willen begrijpen in wat voor wereld je leeft. 

“Dat begint allemaal met een fundamentele nieuwsgierigheid, die later leidt tot leerprocessen. Daar moeten we in het onderwijs vol op inzetten. En dat doen we met techniek”, aldus Van Keulen. Meer en meer basisscholen ontdekken techniek en wetenschap als waardevol voor school én leerling. Leerkrachten zijn enthousiast, leerlingen ontdekken hun talent en werken al onderzoekend en ontwerpend aan nieuwe vaardigheden. Techniek in de klas geeft nu al het antwoord op wat kinderen later nodig hebben:

(Dit is een advertorial)