Nieuw werk-leertraject voor mbo-studenten: Contactcenter medewerker niveau 3

Op donderdag 12 maart geven Webhelp en Noorderpoort het officiële startsein voor een gezamenlijk werk-leertraject voor mbo-studenten. Deze studenten startten eind februari met de BBL-opleiding Contactcenter medewerker niveau 3 bij Noorderpoort. Dit meldt Noorderpoort.

De studenten zijn minimaal voor de duur van hun opleiding in dienst van Webhelp. Daar volgen zij een persoonlijke en praktijkgerichte training, waarna ze vervolgens aan de slag kunnen als contactcenter medewerker op een inbound telefonische klantenservice, met de mogelijkheid om dit uit te breiden naar social media. Daarnaast volgen de studenten één dag per week lessen bij Noorderpoort.
 
Na succesvolle afronding van de opleiding kunnen studenten doorstromen naar een mbo-opleiding op niveau 4. Ook biedt Webhelp doorgroeimogelijkheden, afhankelijk van de geschiktheid en capaciteiten van de student.
 

Ondersteunen van ontwikkeling en versterken van de arbeidsmarkt

Webhelp verzorgt het klantcontact voor grote bedrijven in de verzekeringswereld, telecom, energie, en de bankensector. Noorderpoort is één van de grootste ROC's in Noord-Nederland met locaties in de provincie Groningen en Assen. Met dit BBL-traject trachten zij concreet arbeidsperspectief te creëren voor de deelnemende studenten en tevens in te spelen op de toenemende vraag naar Contactcenter medewerkers op de arbeidsmarkt.
 
Door: Nationale Onderwijsgids