Normal_werk__arbeidsmarkt__zzp_er__vacatures__werken__vrouw__laptop

KPN is gespecialiseerd in technologische verbinden, zowel in telecommunicatie als ict, maar ook op maatschappelijk gebied wil KPN een 'verbinder' zijn. Bijvoorbeeld door het aannemen van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Het in dienst houden van deze mensen bleek in de loop der jaren vaak nog lastig, vertelt Saskia van Es, hoofd van de afdeling Sociaal Ondernemen bij KPN. De werknemers zaten te verspreid over de organisatie en kwamen individuele begeleiding tekort. 

Vorig jaar werd daarom een nieuwe aanpak ingevoerd en met succes. Een grote groep mensen uit de doelgroep kregen gezamenlijk een vakopleiding aangeboden en een baan in het hart van de organisatie, het contactcenter. Helma Zonneveld was een van hen. In haar vorige banen liep ze telkens tegen haar grenzen aan maar bij KNP is ze op haar plek. Lees hier het interview waarin Helma en Saskia vertellen over hun ervaringen met het werkleertraject van KPN.

(Advertorial)