Normal_11595

LEEUWARDEN - Tijdens een Toptrends Masterclass van het kenniscentrum European Tourism Futures Institute (ETFI) van Stenden Hogeschool Leeuwarden staat het vakantiegedrag van jongeren nu en in de toekomst centraal. De bijeenkomst vindt plaats op donderdagavond 29 mei in hotel Van der Valk in Sneek.

Met behulp van scenarioplanning staat men tijdens de Masterclass stil bij factoren die het reis- en vakantiegedrag van jongeren zullen beïnvloeden. Lector Albert Postma: "De vooruitgang in de ontwikkelingen van nieuwe technologieën zoals virtuele werelden, gadgets en applicaties, gaat zo razend snel dat het steeds moeilijker wordt om deze trends bij te houden. De sociale media zorgen voor een verschuiving in het oriëntatie- en koopgedrag van klanten."

Wat voor consequenties hebben de verschillende factoren en de steeds veranderende doelroep? En hoe kan je daar als toeristische- of recreatieondernemer of regio daar op inspelen? Na de Masterclass zijn er een aantal aangrijpingspunten en is men beter in staat om jongeren te blijven interesseren en te binden aan de onderneming of regio.

© Nationale Onderwijsgids / Martijn van Noppen