Normal_5064

Een groep studenten van de opleiding Small Business & Retail Management van Fontys Hogeschool Marketing Management heeft een eenvoudig meetlint bedacht om de cupmaat voor een beha zelf op te nemen. Het lint scoort hoog bij vrouwen en lingeriezaken.

De Fontysstudenten, allemaal tweedejaars, hebben in het kader van hun studie de mini-onderneming Underneed S.C. opgezet. Ze bedachten zelf wat voor een product ze in de markt wilden zetten en kwamen uit op een soort centimeter waarmee vrouwen heel eenvoudig zelf hun cupmaat voor een beha kunnen opmeten.

Directeur Rick Antonise: ‘Ongeveer tachtig procent van de Nederlandse vrouwen draagt geen goede beha. Dat leidt in flink wat gevallen tot nekklachten en hoofdpijn. Met ons meetlint kunnen ze zelf de omvang van hun borsten meten en meteen zien welke cupmaat ze hebben.'

Taboe-product
De studenten zijn niet over een nacht ijs gegaan. Ze voerden een marktonderzoek uit en noteerden veel positieve reacties. Vervolgens stonden ze met hun lint op de beurs ‘Vrouw' in Leeuwarden en vorige week op de marktdag in Den Bosch.

Rick: ‘Ook daar werd enthousiast gereageerd op ons meetlint. Maar we kregen ook reacties als ‘Ik weet toch wel welke maat ik heb, daar heb ik zo'n lint niet voor nodig'. We merkten bovendien dat we toch wel met een intiem ding bezig waren, een soort taboe-product.'