Normal_klik_o__2_

De afgelopen jaren zien we dat er een enorme verschuiving plaatsvindt in de manier waarop ouders en leerlingen informatie opdoen bij het maken van een nieuwe schoolkeuze. Online kanalen spelen hierin een steeds grotere rol. 

Steeds meer scholen zijn zich bewust van deze verschuiving. Wij worden steeds vaker ingezet worden om scholen te helpen met het (online) werven van nieuwe leerlingen.

De strijd om de leerling wordt steeds heftiger

De concurrentie tussen scholen wordt in veel gebieden elk jaar groter. Door je school niet proactief online te presenteren en promoten, kun je leerlingen verliezen. Minder leerlingen betekent minder opbrengsten, met als gevolg dat je moeten bezuinigen. En dat komt de school niet ten goede.

Meer resultaat met een lage investering

In 2013 zijn wij een samenwerking begonnen met het Bonaventura College uit Leiden. We hadden wel een vermoeden, maar dit succes hadden we niet kunnen verwachten.

De cijfers laten zien dat de inzet voor online marketing een enorme potentie kan hebben. Voor Bonaventura College zagen wij een stijging in aanmeldingen 150 naar 240 leerlingen in slechts 2 jaar tijd. 

 

 

 

 

 

 
 
 
“Sinds onze samenwerking met Dokter Klik heeft onze school een veel duidelijker gezicht gekregen. Dit vertaalt zich ook in het aantal leerlingen dat zich bij ons heeft aangemeld.”
– René van Zoen, teamleider brugklassen Bonaventura College Burggravenlaan
 

Het belang van een goede informatievoorziening en het bereiken van de juiste doelgroep

Het is essentieel om op het juiste moment de juiste personen te bereiken. Jouw school moet daarom “top of mind” zijn in de periode dat ouders op zoek zijn naar een school voor hun kinderen. 
 
Wij weten wat leerlingen, maar vooral ook de ouders belangrijk vinden. Wij werken met scholen die in verschillende gebieden opereren en alle opleidingsniveaus aanbieden. Met de opgedane kennis kunnen wij scholen advies bieden die ze soms niet van ons verwachten. Daarnaast is het bereiken van deze doelgroep onze expertise. 
 
Inmiddels werken wij voor meer dan 35 middelbare scholen in Nederland en België. 
 

Conclusie 

Is jouw website al een topprioriteit? De verschuiving van de manier waarop mensen informatie consumeren en de toenemende concurrentie zorgen ervoor dat een sterke en website en de promotie ervan steeds belangrijker wordt. 
 
Meer weten over hoe Dokter Klik jouw school kan helpen bij het werven van leerlingen door middel van online marketing? Neem een kijkje op onze scholen pagina en download de brochure! 
 
(Dit is een advertorial)