Normal_8474

ZEIST - Afgelopen vrijdag is in Zeist het officiële startsein gegeven voor het lectoraat social media & reputatiemanagement aan de NHL Hogeschool Leeuwarden. Het lectoraat is mogelijk gemaakt door Achmea en kent een looptijd van vier jaar en wordt gevormd door lector Sjoerd de Vries en associate lector Sonja Utz.

De bestuurders Danny van der Eijk (Achmea) en Willem Smink (NHL) bekrachtigden de samenwerking tussen beide organisaties vanmorgen met hun handtekening.

Het lectoraat is gericht op onderzoek naar de uitwerking van social media op de reputatie van organisaties.

Sjoerd de Vries: "Het gebruik van social media maakt een stormachtige ontwikkeling door, maar over het reputatie-effect tasten we nog in het duister. De komende periode gaan we het mediagedrag van verschillende publieksgroepen in kaart brengen en onderzoeken we welke effecten de verschillende uitingen via social media hebben op de naam en faam van organisaties. Op basis van de uitkomsten van het onderzoek wordt een model ontwikkeld dat in verschillende situaties toepasbaar is, zowel nationaal als internationaal."

Speerpunt
Social media is een van de beleidsspeerpunten in het strategisch plan van de NHL Hogeschool. NHL wil zich via dit lectoraat verder ontwikkelen als kenniscentrum op het gebied van social media.

Naast het lectoraat samen met Achmea loopt er binnen de NHL een onderzoeksproject naar de specifieke toepassing van social media voor politie en zorginstellingen.

© Nationale Onderwijsgids