De opleiding International Business & Management Studies van Fontys Hogeschool Marketing Management in Eindhoven behoort tot een selecte groep opleidingen met een bijzonder kenmerk internationalisering. Woensdag 15 december wordt dit nieuwe kenmerk officieel uitgereikt door de NVAO, de Nederlands- Vlaamse Accreditatieorganisatie.

Het kenmerk is een bijzondere waardering voor het internationale karakter van de opleiding, vergelijkbaar met het kenmerk dat de NVAO uitreikt voor duurzaamheid. Om in aanmerking te komen voor dit kenmerk werd de Fontysopleiding beoordeeld op zes gebieden: visie en beleid ten aanzien van internationalisering, leeruitkomsten, het onderwijs, de medewerkers, voorzieningen en studenten

 Op de eerste twee onderdelen scoorde de Fontysopleiding voldoende, de andere vier onderdelen werden als goed beoordeeld. Vooral de betrokkenheid met en de aandacht voor studenten noemde de NVAO een sterk punt van de Fontysopleiding.

Margreet Rookmaker, directeur van Marketing Management is erg trots op deze prestatie. ‘Het is een erkenning voor het goede werk tot nu toe en tegelijk een stimulans voor verdere verbetering in de toekomst.'

Het is de eerste keer dat de NVAO een internationaliseringskenmerk uitreikt. Voor deze pilot was IBMS de enige Fontysopleiding die het kenmerk had aangevraagd. Nog twintig andere opleidingen van twaalf verschillende Vlaamse en Nederlandse hogescholen en universiteiten dienden een aanvraag in. Hoeveel daarvan daadwerkelijk het kenmerk krijgen, wordt morgen bekend gemaakt tijdens het NVAO-seminar Assessment of internationalisation in Den Haag.