Logo_serious_request_glazen_huis_3fm

Hogeschool NHTV gaat samen met radiozender 3FM en de gemeente Breda de impact van 3FM Serious Request op de stad Breda onderzoeken. De onderzoekers zullen kijken naar de beleving en het imago van de stad Breda bij bezoekers, de beleving bij de inwoners, de samenwerkingsverbanden die zijn ontstaan en de economische impact van het evenement op de stad. Dit meldt hogeschool NHTV.

Bezoekers van het evenement en inwoners van Breda worden ondervraagd door studenten van de opleiding Leisure naar hun beleving van de stad. Ook alle partijen die betrokken zijn bij de organisatie van het evenement worden geïnterviewd. In totaal zijn 65 studenten van NHTV bij dit onderzoek betrokken, ondersteund door een aantal docenten van de Academy for Leisure. NHTV verwacht de uitkomsten van het onderzoek in maart samen met 3FM en de gemeente Breda te kunnen presenteren.

In 2008 – toen het Glazen Huis ook in Breda stond - voerde NHTV dit onderzoek ook voor de gemeente uit. Destijds waren de uitkomsten verrassend positief. Ongeveer 200 duizend bezoekers bezochten dat jaar het Glazen Huis en gaven ongeveer vier miljoen euro uit in de stad. 94 procent van de Bredanaars gaf destijds aan trots te zijn op de stad en zich verbonden te voelen met het evenement.

Van Schendel is benieuwd naar de uitkomsten van 2016 in vergelijking met 2008. "Er zijn hoge verwachtingen na het succes van 2008, maar het nieuwtje van het Glazen Huis is er 8 jaar later wel een beetje af. Maar daar staat tegenover dat de sfeer nu al erg goed voelt. Het leeft al volop in de stad, veel scholen zijn al actief met allerlei acties. Dus het zou toch wel weer eens een groot succes kunnen worden."

Door: Redactie Nationale Onderwijsgids