Normal_nhl_hogeschool

LEEUWARDEN - Op donderdag 21 juni presenteren communicatiestudenten van de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden (NHL) hun ideeën op het gebied van marketingcommunicatie en huisstijl aan een vakjury om popband Vangrail landelijke bekendheid te verschaffen. “We zetten geen marketingbureau in, maar gebruiken de kracht uit onze doelgroep. Dat is uniek”, aldus Raynaud Ritsma van Vangrail. De promotionele presentaties vormen het slotakkoord van dit bijzondere samenwerkingsverband tussen het hoger onderwijs en de muziekindustrie.

Nederpopband Vangrail benaderde de NHL een aantal maanden geleden met de vraag: hoe kunnen wij onze band nog sterker in de markt zetten? Tweedejaars Communicatiestudenten van de onderwijsthema’s Marketingcommunicatie en Grafisch Design zochten het antwoord. Zij volgden lessen en bezochten een concert van Vangrail om daar doelgroeponderzoek te doen.

Daarnaast dachten ze na over een andere marketingstrategie, ontwierpen ze de hoes van het nieuwe Vangrailalbum, bedachten ze stylingideeën en ontwikkelden ze diverse communicatiemiddelen. Het einddoel van deze opdracht is het bereiken van een nummer 1-notering in de Mega Top 100.

© Nationale Onderwijsgids / Martijn van Noppen