Normal_beloning_thumbs_up

AMSTERDAM - Studenten van de opleiding Commerciële Economie van de Hogeschool van Amsterdam (HvA) zijn op de derde plaats geëindigd bij de ‘Dutch Student Sales Challenge 2012’. HvA-studenten Patrick Bottenheft en Jop Schipaanboord volgen het HvA Honoursprogramma ‘Leadership in Sales’ en streden met twintig studenten van tien verschillende hogescholen om de Sales-Factor (S-Factor). De Dutch Student Sales Challenge 2012 werd gehouden op het Landgoed Jachtslot de Mookerheide.

De HvA-studenten grepen weliswaar naast de hoofdprijs maar eindigden wel op het erepodium met een derde plaats. Windesheim kwam als winnaar uit de bus en won een maatpak, een beker en een Personal Sales Traineeship van een week van Océ. De jury was bij alle prijswinnaars onder de indruk van de wijze waarop zij de aangereikte theorie direct toepasten tijdens de rollenspellen, waarbij zij op zoek gingen naar behoeftes in de klantomgeving en deze vertaalden in een oplossing met bijbehorend prijsvoorstel.

De Dutch Student Sales Challenge 2012 is een initiatief van Océ-Nederland BV en Windesheim Zwolle. Sinds twee jaar wordt op Windesheim de training Verkooptechnieken van de opleiding Commerciële Economie gegeven in samenwerking met Océ.

© Nationale Onderwijsgids / Martijn van Noppen