Normal_afbeelding2

"Ik krijg hier de kans om aan mijn ontwikkeling te werken"

Rémon, luchtverkeersleider Maastricht Aachen Airport.

Dit is Rémon. Zijn werk als luchtverkeersleider combineert hij met een studie Econometrics and Operations Research. Rémon: ‘Bij LVNL krijg ik alle ruimte om mijzelf te ontwikkelen!’

Hoe ben je bij LVNL beland?

Sinds 2011 werk ik bij LVNL als Tower en Approach verkeersleider op Maastricht Aachen Airport. Voordat ik hieraan begon, heb ik de middelbare school afgerond met het profiel Natuur, Techniek & Gezondheid met als bijvak Economie. Ik wilde alle wegen een beetje open houden. Ik zag de opleiding tot luchtverkeersleider, kwam door de selectieprocedure en ben zo deze wereld ingerold. Een geweldige keuze! Iedere dag is weer een nieuwe uitdaging, het werk is nooit saai en we hebben een fantastisch team.

Je bent luchtverkeersleider én je studeert. Hoe werkt dat?

LVNL geeft mij de kans om aan mijn ontwikkeling te werken. Ik studeer naast mijn werk Econometrics and Operations Research aan de Universiteit Maastricht. Zo werk ik ook aan mijn managementambities, wat ik in de toekomst naast mijn huidige functie als luchtverkeersleider zou kunnen doen.

Naast je werk als luchtverkeersleider kun je je ook breder ontwikkelen in zogenaamde ‘operationeel experttaken’. Ik heb als taak het maken van het rooster en ik verzorg trainingen om verkeersleiders vakbekwaam te houden. Ook help ik mee met het werven van nieuwe luchtverkeersleiders. We zoeken namelijk altijd nieuwe collega’s.

Wat is de uitdaging in je werk?

Maastricht Aachen Airport staat misschien niet bekend als het drukste vliegveld van Nederland, maar het is een complexe luchthaven.

Een goed voorbeeld hiervan is dat vliegtuigen van en naar de luchthavens Luik en Geilenkirchen ons gebied kruisen. Op Schiphol zijn taken gesplitst tussen twee personen, een planner en een verkeersleider. Op Maastricht doe je beide taken tegelijk. Hierdoor kan het met weinig verkeer al zeer snel “druk” worden. Dit houdt het werk altijd uitdagend!