Samen, met de Bijbel open, staan voor: kwaliteit en veiligheid, betrokkenheid en welbevinden, zelfstandigheid, zorg op maat en uitdaging.
Hierin komt voor ons tot uitdrukking dat het onderwijs dat wij willen geven in de eerste plaats vanuit de reformatorische grondslag voort moet komen. De grondslag doortrekt ons zijn, onze levensbeschouwing en daarmee wat tot uitdrukking komt in ons denken, spreken en handelen.
Dat het onderwijs gegeven wordt vanuit deze grondslag geeft aan, dat de waarden en normen die wij overdragen in de opvoeding, aan Gods Woord ontleend zijn.
Het reformatorisch onderwijs heeft, vanuit Gods Woord, de opdracht om rekening te houden met verschillen van leerlingen. Onderwijs dat rekening houdt met verschillen houdt voor ons in dat wij steeds zoeken naar de mogelijkheden om recht te doen aan de verschillende talenten die de kinderen hebben ontvangen en het bieden van onderwijs op maat.
Onze visie: Vanuit onze identiteit willen we de kinderen onderwijs bieden op grond van Gods Woord en de belijdenis vervat in de 3 formulieren van enigheid. Hierbij zien we als noodzakelijke basisvoorwaarde: goede samenwerking in de opvoeding tussen gezin, school en kerk. We willen onderwijs aanbieden, waarin we elkaar op de identiteit kunnen aanspreken. Verder gaan we uit van 3 basisbehoeften bij de kinderen.
Basisbehoefte: relatie Voor de kinderen willen we werken aan een veilig pedagogisch schoolklimaat, waarbij we goede relaties tussen leerkracht en leerling en leerlingen onderling van groot belang vinden.
Basisbehoefte: competentie We zien een veilig schoolklimaat als een voorwaarde voor een goede ontwikkeling van de onderscheiden talenten van hoofd, hart en handen, die de kinderen hebben ontvangen. We willen ook zoveel mogelijk rekening houden met deze verschillende gaven. Daarom werken we binnen de school waar mogelijk in differentiatiegroepen.
Basisbehoefte: autonomie (zelfstandigheid) We voeden op tot zelfstandigheid. Hiervoor is het noodzakelijk, dat de kinderen leren om zelfstandig te werken. Zelfstandigheid is een basisbehoefte van de mensen, maar geeft ook de leerkracht de ruimte om verschillende kinderen extra zorg te geven.