Kinderen verdienen het om
gezien te worden!
Zij hebben recht op onderwijs dat aansluit bij
hun ontwikkeling en capaciteiten!
Op de Elisabethschool zijn wij trots op onze leerlingen en de leerlingen leren
trots op zichzelf te zijn. Ons pedagogisch en didactisch klimaat is zodanig
ingericht dat wij kinderen zelfvertrouwen bieden waardoor zij een positief,
reëel zelfbeeld ontwikkelen. De leerlingen durven fouten te maken en daarvan te
leren. Wanneer leerlingen in groep 8 onze school verlaten, hebben zij zich
ontwikkeld tot kinderen die kunnen plannen en samenwerken. Zij zijn in staat
zelfstandig keuzes te kunnen en durven maken. Met deze vaardigheden kunnen zij
de middelbare school met vertrouwen tegemoet te zien.
Op de Elisabethschool vragen wij ons steeds af wat de onderwijsbehoeften zijn
van onze leerlingen. Wij stellen hoge doelen om dát uit onze leerlingen te
halen wat ze in zich hebben. Door middel van handelingsgericht werken en denken
zijn wij in staat de opbrengsten te verhogen. We gebruiken opbrengstgegevens om
te zien of de leerlingen de vooraf gestelde doelen behalen en gebruiken deze
gegevens als input om doelen bij te stellen of te vernieuwen.
Daarnaast zijn wij sinds schooljaar 2015-2016 gestart met Leertijd Uitbreiding
(zogeheten LTU). Dit zijn lessen die volledig geintegreerd zijn in het
lesprogramma van de Elisabethschool. De vakken aikido, koken, tuinieren,
techniek, drama, leesbeleving en filosofie worden aangeboden door vakdocenten.
Op deze manier wil de Elisabethschool bijdragen aan de brede ontwikkeling van
alle leerlingen!