23 februari 2015 om 15:24
< 1 min lezen

Yes-R trapt campagne War Child af

(Novum) - Yes-R trapte maandagmiddag de nieuwe campagne van War Child af. Met de actie Download de oorlog uit een kind willen T-Mobile en War Child extra geld inzamelen voor de opvang van grote aantallen oorlogskinderen uit onder meer Syrië en Libanon.

Yes-R deed de aftrap op het Julianaplein voor station Den Haag, samen met kinderen uit Den Haag. Op het plein stond een opblaasbaar kinderhoofd van vijf meter hoog. Dat staat symbool voor het hoofd van een oorlogskind, met nare herinneringen erin.

Yes-R vraagt Nederlanders geld te doneren om vervolgens mooie herinneringen te uploaden, waardoor het hoofd op de speciale website kleurrijk en vrolijk wordt, met herinneringen waar oorlogskinderen blij van worden. “Symbolisch halen we zo de oorlog uit het hoofd van een oorlogskind”, zegt Yes-R.

“Alleen al door het conflict in Syrië zijn momenteel ruim 1 miljoen kinderen de grens over gevlucht”, zegt War Child-directeur Bernard Uyttendaele. “Hoe sneller we deze kinderen helpen, hoe groter de kans dat ze hun verschrikkelijke ervaringen kunnen verwerken. War Child werkt er hard aan om deze kinderen zo snel mogelijk op te vangen in een veilige omgeving.”

 

Relevante artikelen

Alles van cursussen
    • Cursussen

    Cursus voor inwoners van Harderwijk die weinig met het openbaar vervoer reizen

    10 september 2025 om 13:49
    • Cursussen

    Radiozenders spelen grote rol in Week van Lezen en Schrijven

    9 september 2025 om 13:43

Aankomende evenementen

22 Sep
Webinar ‘Burgerschapsbeleid in de praktijk’
  • Utrecht
24 Sep
Nederlands Congres Schoolaanwezigheid 2025
  • Gelderland
24 Sep
Opleiding: Spanningen op school
  • Utrecht