3 december 2013 om 12:10
< 1 min lezen

Nederlandse leerlingen minder goed in wiskunde

HILVERSUM - 15-jarige leerlingen zijn sinds 2003 minder goed in wiskunde geworden. Vooral de prestaties van meisjes dalen. Daarover bericht NOS.nl.

De resultaten komen naar voren in het rapport over PISA. In het kader van dit project van de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) zijn de wiskundeprestaties van 15-jarige scholieren in 65 landen naast elkaar gezet.

Opvallend aan de Nederlandse resultaten is onder meer dat de leerlingen aangeven minder ondersteuning van hun wiskundeleraren te krijgen.

© Nationale Onderwijsgids / Richard Heeres

Relevante artikelen

Alles van voortgezet onderwijs
    • Docenten

    Kerstvakantie van start! Scholen in heel Nederland twee weken dicht 

    Gisteren om 15:15
    • Docenten

    Lerarentekort daalt wel, maar vooral in de Randstad is er nog een groot probleem

    Gisteren om 12:28

Aankomende evenementen

07 Jan
Informatieavond (ouders) Van Lodenstein College
  • Gelderland
08 Jan
Open dag voor de leerlingen (komst met de basisscholen) Van Lodenstein College
  • Gelderland
09 Jan
Open avond en open dag Katholieke Scholengroep Etten-Leur
  • Noord-Brabant