22 november 2012 om 13:33
< 1 min lezen

Boek van hoofdredactrice Ouders Online over invloed social media

GRONINGEN - Het zal veel ouders en leerkrachten niet verbazen: leerlingen in het voortgezet onderwijs worden flink afgeleid door hun gebruik van social media als Facebook en Twitter. Daarover bericht Metronieuws.nl.

Volgens mediaopvoedingsspecialist Justine Pardoen, die vooral bekend is vanwege haar hoofdredacteurschap van Ouders Online, is sprake van een grote stijging van het aantal kinderen dat doubleert of afdaalt naar een lager onderwijsniveau.

Morgen verschijnt bij uitgeverij SWP Focus!. In haar boek focust Pardoen op het feit dat social media voor pubers enorme afleiders zijn.

In Focus! behandelt ze een actueel probleem dat steeds nijpender lijkt te worden, getuige het groeiende aantal vragen hierover op ouderavonden, forums en websites. Regels stellen werkt niet. Zeggen dat je kind zich anders moet gedragen ook niet.

Je moet het slimmer doen. Namelijk door een gesprek op gang te brengen. Dat kan, mits je de juiste vragen stelt. Zó leer je je kind volgens Pardoen focussen.

 

© Nationale Onderwijsgids / Richard Heeres

Relevante artikelen

Alles van voortgezet onderwijs
    • Voortgezet Onderwijs

    Hoe maak je als docent LHBTIQA+ bespreekbaar in de klas?

    Vandaag om 10:00
    • Voortgezet Onderwijs

    Eén centrale doorstroomtoets is volgens Becking niet mogelijk vóór februari 2029

    Vandaag om 09:14

Aankomende evenementen

07 Jan
Informatieavond (ouders) Van Lodenstein College
  • Gelderland
08 Jan
Open dag voor de leerlingen (komst met de basisscholen) Van Lodenstein College
  • Gelderland
09 Jan
Open avond en open dag Katholieke Scholengroep Etten-Leur
  • Noord-Brabant