3 december 2013 om 12:10
< 1 min lezen

Nederlandse leerlingen minder goed in wiskunde

HILVERSUM - 15-jarige leerlingen zijn sinds 2003 minder goed in wiskunde geworden. Vooral de prestaties van meisjes dalen. Daarover bericht NOS.nl.

De resultaten komen naar voren in het rapport over PISA. In het kader van dit project van de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) zijn de wiskundeprestaties van 15-jarige scholieren in 65 landen naast elkaar gezet.

Opvallend aan de Nederlandse resultaten is onder meer dat de leerlingen aangeven minder ondersteuning van hun wiskundeleraren te krijgen.

© Nationale Onderwijsgids / Richard Heeres

Relevante artikelen

Alles van voortgezet onderwijs
    • Docenten

    Gymdocenten lopen risico op gehoorschade door al het lawaai in de sporthal

    24 december 2025 om 15:00
    • Docenten

    TU Delft blijft achter in groei vrouwelijke hoogleraren: urgentie loopt op

    24 december 2025 om 14:21

Aankomende evenementen

07 Jan
Informatieavond (ouders) Van Lodenstein College
  • Gelderland
08 Jan
Open dag voor de leerlingen (komst met de basisscholen) Van Lodenstein College
  • Gelderland
09 Jan
Open avond en open dag Katholieke Scholengroep Etten-Leur
  • Noord-Brabant