7 februari 2014 om 13:07
< 1 min lezen

Groningse scholieren maken profielkeuze door bezoek aan bedrijfsleven

Vanaf deze week stappen honderden derdejaars havisten en vwo'ers op de fiets om kennis te maken met het echte bedrijfsleven. ChecktheBizz werd vanochtend afgetrapt in de Senaatszaal van de Rijksuniversiteit Groningen, waarna de scholieren op pad gingen om zich een beeld te vormen over welke (profiel)richting zij straks uit willen. 

ChecktheBizz is een initiatief van OTP Groningen en viert dit jaar haar eerste lustrum.  Het project is zodanig opgezet dat de scholieren een eerste kennismaking  hebben met de sector die overeenkomt met de profielkeuze van de scholieren. Zodoende worden de scholieren ofwel bevestigd in hun keuze voor het profiel of kunnen zij nog op tijd beslissen om te switchen. 
 
Ruim 30 bedrijven stellen hun deuren open om scholieren een kijkje in de keuken te geven, waaronder ABN Amro, Bos Incasso, OBS De Karrepad, Nationale Media BV, NOVO, UMCG Lab en Waterschap Noorderzijlvest. 
Zij ontvangen leerlingen van 8 middelbare scholen. 
 
© Nationale Onderwijsgids 

Relevante artikelen

Alles van voortgezet onderwijs
    • Voortgezet Onderwijs

    Nationaal Schoolontbijt laat 300.000 leerlingen op school ontbijten

    Gisteren om 11:15
    • Voortgezet Onderwijs

    Scholieren uit Gelderland kiezen minder vaak voor een bachelor in het hoger onderwijs

    Gisteren om 10:43

Aankomende evenementen

10 Nov
SURF Onderwijsdagen 2025
  • Zuid-Holland
20 Nov
Leerkrachtendag Burgerschap
  • Noord-Brabant
21 Nov
Onderwijsfestival
  • Utrecht