27 december 2012 om 09:41
< 1 min lezen

Dyslexie en dyscalculie: meer maatwerk nodig in voortgezet onderwijs

GRONINGEN - Aandacht voor leerlingen met dyslexie of dyscalculie op middelbare scholen blijft nodig. Dat is de conclusie van een onderzoek van de Inspectie van het Onderwijs op zestien scholen in het voortgezet onderwijs. Daarover bericht de website van de Inspectie van het Onderwijs.

Alle onderzochte scholen kiezen voor een eenvoudig zorgmodel. Volgens de inspectie laten ze daarmee echter een mogelijkheid liggen om leerlingen met dyslexie breder te ondersteunen.

Beleid op het gebied van dyscalculie is beperkt aanwezig op de onderzochte scholen. Gedurende de periode van de schoolbezoeken waren er weinig tot geen leerlingen met een dyscalculieverklaring ingeschreven.

De Inspectie van het Onderwijs zal via het reguliere toezicht scholen stimuleren meer op maatwerk gerichte zorgmodellen na te streven.

© Nationale Onderwijsgids / Richard Heeres

Relevante artikelen

Alles van voortgezet onderwijs
    • Voortgezet Onderwijs

    Wetsvoorstel Toezicht informeel onderwijs gaat vakbond CNV te ver

    Vandaag om 14:34
    • Voortgezet Onderwijs

    NRO gaat vanaf 2026 verder als Nationaal Kennisinstituut Onderwijs

    Vandaag om 10:33

Aankomende evenementen

08 Nov
Open dag – alle locaties De Rooi Pannen
  • Noord-Brabant
10 Nov
SURF Onderwijsdagen 2025
  • Zuid-Holland
20 Nov
Leerkrachtendag Burgerschap
  • Noord-Brabant