4 maart 2022 om 10:45
< 1 min lezen

Verbeteren van begrijpend lezen: de schoolleider als ‘mogelijkmaker’

Het onderwijs in begrijpend lezen staat op veel scholen hoog op de agenda. Dat is niet voor niets. Niet alleen zijn er tegenvallende PISA resultaten. Ook vallen er gaten in de leesontwikkeling van leerlingen door de coronamaatregelen.

Het idee moet terrein winnen dat verbeteren van begrijpend leesonderwijs niet alleen op het bord ligt van de leerkracht. Juist voor de schoolleider ligt er een belangrijke rol, stelt Marjolein van Oenen. In een compacte en praktijkgerichte diept Marjolein deze invalshoek verder uit. Ze gaat in op onderwerpen als teamleren, psychologische veiligheid, motivatie, capaciteit en gelegenheid. Verder bevat de publicatie reflectievragen voor de schoolleider en praktische aanbevelingen.

Download hier de publicatie 

Relevante artikelen

Alles van van onze klanten
    • Basisonderwijs

    DUO publiceert definitieve bekostigingsbeschikkingen voor 2025

    Vandaag om 14:41
    • Basisonderwijs

    Medewerker basisschool Meppel verdacht van seksueel misbruik

    Vandaag om 09:05

Aankomende evenementen

22 Sep
Webinar ‘Burgerschapsbeleid in de praktijk’
  • Utrecht
24 Sep
Nederlands Congres Schoolaanwezigheid 2025
  • Gelderland
24 Sep
Opleiding: Spanningen op school
  • Utrecht