19 januari 2021 om 12:30
< 1 min lezen

Grote vraag naar muis, toetsenbord en webcam door thuisonderwijs en -werk

De Zwitserse maker van hardware Logitech profiteert volop van de de coronacrisis. Nu veel mensen vanwege het virus thuiswerken of thuis onderwijs volgen is er een grote vraag naar computermuizen, toetsenborden, luidsprekers en webcams van het bedrijf achter merken als Logitech, ASTRO Gaming, Ultimate Ears en Streamlabs.

De grote vraag naar de hardware zorgde voor een omzetgroei op jaarbasis van 85 procent tot bijna 1,7 miljard dollar, zo bleek uit de derdekwartaalcijfers van het concern waarvan het boekjaar loopt tot en met maart. Onder de streep bleef 383 miljoen dollar over waar dat een jaar eerder 118 miljoen dollar was.

Logitech verhoogde ook zijn verwachtingen voor het hele boekjaar. Daarbij gaat het nu uit van een omzetgroei tot 60 procent, waar het eerder op 40 procent meer verkopen rekende. Om de grote vraag bij te kunnen benen, investeert Logitech onder andere in capaciteit en mensen.

Door: ANP

Relevante artikelen

Alles van universiteit
    • Basisonderwijs

    Kindcentrum De Blieken opent ANWB Verkeersplein

    Vandaag om 15:00
    • Basisonderwijs

    NPO Zapp zet zich met campage Stip it in tegen pesten

    Vandaag om 13:38

Aankomende evenementen

22 Sep
Webinar ‘Burgerschapsbeleid in de praktijk’
  • Utrecht
24 Sep
Opleiding: Spanningen op school
  • Utrecht
24 Sep
Nederlands Congres Schoolaanwezigheid 2025
  • Gelderland