4 december 2012 om 07:21
< 1 min lezen

Taalprobleem speelt vaak bij kinderen met ADHD

De onderzoekster constateert dat het vooral gaat om problemen in de dagelijkse communicatie. Volgens Parigger scoren kinderen met ADHD wat dit betreft net zo slecht als kinderen die een ernstige spraak- en taalstoornis hebben.

Daarnaast heeft het er alle schijn van dat er een flinke overlap bestaat tussen spraak- en leesproblemen en hyperactiviteitimpulsiviteit.

Verder laat Parigger in haar promotieonderzoek zien dat interactievaardigheden van kinderen met een taalstoornis even slecht kunnen zijn als die van kinderen met ADHD en bovendien significant slechter zijn dan die van kinderen die zich normaal ontwikkelen.

© Nationale Onderwijsgids / Richard Heeres

Relevante artikelen

Alles van speciaal onderwijs
    • Speciaal Onderwijs

    Gratis jeu de boules-pas voor gepensioneerden in Utrecht die leerlingen speciaal onderwijs vervoeren

    22 augustus 2025 om 11:28
    • Speciaal Onderwijs

    Leerlingenvervoerder regio Utrecht zet touringcars in, tot grote onvrede van ouders

    21 augustus 2025 om 08:21

Aankomende evenementen

22 Sep
Webinar ‘Burgerschapsbeleid in de praktijk’
  • Utrecht
24 Sep
Nederlands Congres Schoolaanwezigheid 2025
  • Gelderland
24 Sep
Opleiding: Spanningen op school
  • Utrecht