28 juni 2013 om 09:26
< 1 min lezen

Start Haagse campagne Blèf jezelluf

DEN HAAG - Woensdag hebben bierbrouwer Heineken, verslavingsspecialist Context en GGD Den Haag op ROC Mondriaan de campagne 'Blèf jezelluf' gepresenteerd. Met deze campagne beogen zij jongeren bewuster te maken van welke negatieve effecten misbruik van alcohol kan hebben op hun lijf en gedrag. Daarover bericht de website van ROC Mondriaan.

Deze zomer zal de campagne verschillende locaties in Den Haag aandoen. Locaties die veel jongeren trekken en waar alcoholische consumpties volop verkrijgbaar zijn. Zo zal de campagne zondag bijvoorbeeld Parkpop bezoeken.

Wethouder Rabin Baldewsingh van de gemeente Den Haag ziet de meerwaarde van de campagne: “Onderzoek heeft uitgewezen dat alcohol voor jongeren veel schadelijker is dan vroeger werd aangenomen. Met deze partners kunnen we een flinke vuist maken en verantwoord alcoholgebruik promoten.”

© Nationale Onderwijsgids / Richard Heeres

Relevante artikelen

Alles van mbo
    • MBO

    Scholen Heemskerk en Beverwijk maandag allemaal weer open

    Gisteren om 15:05
    • MBO

    Kwart van de jongeren één keer per maand online buitengesloten

    Gisteren om 09:35

Aankomende evenementen

22 Sep
Webinar ‘Burgerschapsbeleid in de praktijk’
  • Utrecht
24 Sep
Nederlands Congres Schoolaanwezigheid 2025
  • Gelderland
24 Sep
Opleiding: Spanningen op school
  • Utrecht