9 juli 2012 om 11:38
< 1 min lezen

Taal en rekenen in de lift in speciaal basisonderwijs

UTRECHT - Uit de donderdag 6 juli 2012 verschenen 'Monitor verbetertrajecten taal en rekenen speciaal basisonderwijs' van de Inspectie van het Onderwijs blijkt dat het beter gaat met taal en rekenen in het speciaal basisonderwijs. Daarover bericht de website van het Reformatorisch Dagblad.

In vergelijking met voorgaande jaren hadden meer scholen een taal- of rekenbeleidsplan. Daarnaast investeert een groter aantal scholen in het speciaal basisonderwijs meer tijd in de basisvaardigheden van de scholieren.

Ruim negentig procent van alle scholen die deelnemen aan een taal- of rekenverbetertraject, zegt deze trajecten nuttig te vinden.

© Nationale Onderwijsgids / Richard Heeres

Relevante artikelen

Alles van speciaal onderwijs
    • Speciaal Onderwijs

    Verbetering toegankelijkheid van onderwijsinstellingen is noodzakelijk

    3 oktober 2025 om 16:15
    • Speciaal Onderwijs

    Week van Dyslexie: wat is dyslexie en hoe herken je het?

    2 oktober 2025 om 13:00

Aankomende evenementen

29 Oct
Jaarcongres Traumasensitief onderwijs
  • Noord-Holland
10 Nov
SURF Onderwijsdagen 2025
  • Zuid-Holland
20 Nov
Leerkrachtendag Burgerschap
  • Noord-Brabant