10 februari 2020 om 15:52
< 1 min lezen

Constructieve betrokkenheid tijdens het Denk Anders Debat

Een hoge mate van betrokkenheid op het podium en in de zaal tijdens het Denk Anders Debat leidde tot een lange lijst aanbevelingen en adviezen. Op 6 februari werd in Amsterdam het tweede Denk Anders Debat georganiseerd voor en door jongeren met een beperking. Samen met politici, beleidsmakers en werkgevers werd gekeken hoe de drempels die de jongeren ervaren richting een zelfstandig leven, weggenomen kunnen worden. Dit meldt Ieder(in).

Tijdens het debat werden er op het podium casussen besproken van jongvolwassenen met een beperking. De jongeren deelden hun persoonlijke ervaringen op het gebied van school, stage en (vrijwilligers)werk. Het waren verhalen over vooroordelen, (on)zichtbaarheid, struikelblokken, maar ook over incasserings- en doorzettingsvermogen.
 
De jongeren, professionals en de aanwezigen in de zaal gingen vervolgens met elkaar in gesprek. Dit alles leidde aan het eind van de avond tot een lange lijst van constructieve aanbevelingen voor beleidsmakers, scholen, werkgevers en de jongeren zelf.
 
Aanbevelingen, statements en reacties achteraf zijn hier te lezen.
 
Door: Nationale Onderwijsgids
 

Relevante artikelen

Alles van speciaal onderwijs
    • Speciaal Onderwijs

    Wethouder waarschuwt: stevigere positionering van leerlingenvervoer noodzakelijk in onderwijsbeleid

    Gisteren om 15:36
    • Speciaal Onderwijs

    Auris en CVO Accent in Delfshaven werken samen aan inclusief onderwijs

    13 november 2025 om 13:16

Aankomende evenementen

20 Nov
Leerkrachtendag Burgerschap
  • Noord-Brabant
21 Nov
Onderwijsfestival
  • Utrecht
27 Nov
De Buitenlandbeurs
  • Utrecht