20 juni 2014 om 13:51
< 1 min lezen
Seminar ‘Online Marketing in het Onderwijs’ succes
Tijdens het seminar kwamen er 3 sprekers aan het woord:
Gerard Duursma
Duursma is een Online Marketing trainer en spreker. “De wereld verandert snel en het onderwijs dient zich daarom aan te passen aan de nieuwe wereld,” zo stelt hij. “Zo niet, dan zal de waarde van een diploma dalen en het belang voor het kiezen van een daaraan gekoppelde studie afnemen. De docent zal moeten transformeren van een kennisleverancier naar meer een inspirator en netwerker.”
Hein van Oers
Van Oers is docent bij scholengemeenschap De Rooi Pannen. Hij vertelde over de ontwikkelingen op het gebied van Online Marketing binnen de scholengemeenschap. De gemeenschap heeft een compleet nieuwe lesmethode ontwikkeld. Met deze lesmethode gaan de leerlingen van De Rooi zelf aan de slag met Online Marketing.
Marjolein Visser
Marjolein Visser is Managing Consultant van Market Wise en co-auteur van het Basisboek Online Marketing.
Zij sprak over de uitdagingen van het ontwikkelen van goed en actueel lesmateriaal. Daarnaast sprak zij over de didactische aspecten die komen kijken bij het integreren van Online Marketing in het lesmateriaal van hbo en WO studies.
© Nationale Onderwijsgids